lundi 3 décembre 2007

Conversation Du Jour


Dans un bistrot parisien à caractère populaire, je discute avec une amie et sa maman venue de Madagascar pour "hampifana" (tenir compagnie la nouvelle maman qui vient d'avoir un bébé, félicitation amie de moi;). Nous discutons de tout et de rien mais surtout du côut de la vie à Finda. Entre autres sur la dificulté de trouver une place en crèche, le parcours du combattant pour les parisiens...et pour les mamans de Dago(?) Ah bon! et depuis quand ça? Rupture de stock des "mpanampy an-trano" (toutes se ruent à faire boutique son Q?ou toutes se ruent à travailler dans les zones franches?(excellant sujet de post futur).

Donc je disais... enfin la maman de ma copine disait que les mamans malgaches ont des difficultés monstres pour avoir une petite place en crèche...c'est la mode in et tendance des mamans du moment! " Les mpitaiza ne sont plus de confiance, elles volent et tout le monde est debordé (Même les mamies? mince alors! moi qui pensait rentrer pour l'éducation des Ikalabititika). Et les crèches poussent comme des champignons "maniry ohatran'ny anàna" nous raconte la belle dame.
- Excellant bizna io r'Ikala a, izay hitrandraka 'zany afera 'zany dia lasa izao!continue t-elle.

J'y pense j'y pense... depuis un moment en effet...mais comment faire (étude du marché, etc...) D'autant plus que cela me rapprocherait de ma petite famille, non de ma Grande Famille plutôt et des "adidy":5000Ar pour un defunt, 10000Ar pour un mariage, présence obligatoire de deux personnes pour un baptême, pffffff....avec mes dollars c'est rien ça!
(je rigole, je suis une pauvre fifille)

Interlude (degustation du plat du jour)

Deuxième grande conversation avec la maman de ma copinette. En attendant le petit remontant de 13h, elle me sort:
- Elle: "Et tu fais quoi en ce moment r'Ikalakely?"
- Moi: "(censuré)"
- Elle: "pfffffff...izay ve no naleha taty koa tsy aleo nanao teny amin'ny INSCAE
[ici, pas de pub]"
- Moi: "
euh...(Gina tery!!!)"

Et elle continue par "Tsy azoko mihitsy ny ankizy ankehitrio, ny fianarana izao eto Madagasikara efa misy izay ilaina. Jereo izao i M. nanao informatique tany Fianarantsoa, 'ngah iny izy izao tsy tsara karama sady amizay mankaty andafy foana, mankany Afrika any, any Londres any. I T. izao miaramila nankany Amerika. Aiza ka ny sasany dia mankaty hianatra anefa avy eo toa resinay avy any indray...Ny sasany indray efa sefo tao amin'i BNI taloha (tadidin-dry i R.?) dia toa henoko hoe nankaty hono? Dia lasa inona aty?"

Je ne sais pas trop quoi lui répondre à cette maman cool...car j'avais l'impression qu'elle inventait tout ce ragot pour me viser personnellement (elle ne me connait même pas, en plus).Et je n'ai rien à justifier!

Si jamais tu lis ce billet copine, sache que je serai toujours là pour toi...sans rancune!:D

16 commentaires:

Anonyme a dit…

azoko an-tsaina tsara le resaka ! akory atao ? hitsambikina ve r'ikala!

Anonyme a dit…

O r'ikala a ! mba vehivavy reny sa renibem-pianankaviana aza no niresaka tamin'ikala koa. Aza tratran'ny miaramila "tia tanindrazana" fa tena ... tsy mampihomehy mihitsy, hi hi hi. Fa na izany aza aleo mba asiana hoe "tsy izy rehetra e" :-P

Unknown a dit…

hoz Dadabe zay hoe "Hé hoa"
rehefa be wawawa i Bebe...

hhhihiihihih

Bisoux

Anonyme a dit…

hihihi
tratran'ny balle perdue indray ikala izany !

Anonyme a dit…

mampihomehy ahy indray ity anankiray ity.dia avy eo ireny ilay manampy mafy hoe "sady inona aky no mba vady hitanareo aty ?"...lol.

Anonyme a dit…

Ca a l'air de soulager les gens parfois de discuter de tes choix à ta place. :)
Je n'ai pas pu loupé les très nombreuses questions de gens qui me demandaient le mois dernier quand est-ce que je rentre, pourquoi je ne rentre pas, et blablabla. Et merde!

Ceci dit je suis d'accord sur le fait que les jeunes s'en sortent très bien également en ayant effectué ttes leurs études sur place, ce qui est une très bonne chose. La réussite est avant tout une histoire de volonté.
Car on sait tous que parmi ceux qui sont partis faire leurs études Andafy, tous n'ont pas réussi à ramener ne serait-ce qu'un diplôme de niveau officiel..

tomavana a dit…

Aza omena tsiny fa mba fomban'olombelona ihany ny mifampitaha e ;)

Raha tsy bika sy lamaody, dia asa sy fanambadiana, dia fiara sy trano, dia vakansy sy voyages d'affaires, dia ambanivohitra sy fihaviana, sns ...

Ny tena marina dia mitsiriritra ny anao izy, ary satria tsy manan-kambara izy dia ny an'ny olon-kafa ery lavitra ery no entiny hanindronana anao ;) Samy tsara any amin'izay misy azy any e !

Ikalakely a dit…

rajiosy> ery @ RER D ny fotoana fa hitsambikina 'za...

pissoa> tsy haiko indray aloha ny miaramila, mety tsy hampihomehy marina, fa ity renibe (mbola tanora an) ity no mahagaga, raha hitariko aza dia ny zanany koa anie dia aty no mipetraka e

jogany> hé hoa fa wawawa be tsss...

Ikalakely a dit…

ikalamako> hihihi, bala plesy gaigy be iny...

anonyme> alefako any @ namana vaomiera ianao fa ao milaza azy tsara
momba an'io resa-bady io

Ikalakely a dit…

tattum> je ne comprends pas du tout le message de cette dame. Ce n'est pas de la jalousie car tous ses enfants sont en Andafy et tous ont plus ou moins bien réussis.
Ce qui me choque c'est quand elle me dit "izany ve no aleha aty...", alors que j'ai à peu près la même situation que sa fille (okay, j'avoue je n'ai pas fait hypocagne ni X...)
Et peu importe que tu étudies sur place ou que tu décides de quitter le pays, l'essentiel est d'arriver à survivre. Et qui à part moi connait les raisons de ce choix? Qui sait, c'est peut être tout simplement un choix de société!

Ikalakely a dit…

tomavana> Tsy mitsiriritra mihitsy izy satria 'za nge olona tsotra be e...fa 'ndeha angaha atao hoe "resakin'ny vavy antitra"

tomavana a dit…

> "resakin'ny vavy antitra"

Mampahatsiahy ahy resaky ny antitra hafa ... isaky ny mihaona amiko any Madagasikara ilay olona ... na inona na inona resakay ... dia tsy maintsy alefany any amin'ireo zanany reharehany izay tafita daholo any finda [ary tena ireharehany] ... ary tsy mba misy fotoana holanilaniana foana [hamangiana azy any an-tanàna] ... satria be andraikitra be, fa tsy ohatra ahy ;)

Ikalakely a dit…

tomavana> aoka lesy e, be andraikitra be eto @ blaogy koa ange 'ntsika...lol

maintikely a dit…

ah lala! misy olona mitsy ry ikala manao resaka ohatran'io.
Fa na izany anie tsy ho ary nivoaka ny ENI sy INSCAE daholo ny olona e!izay no tsy azony kely :)

fa entra pà fa ohatry ny fantatro ilay R tao @ BNI ;)

Ikalakely a dit…

maintikely> tena tsy haiko akia 'zany R. tao @ BNI 'zany an, 'za tsy te hiresaka @ ilay ramatoa aloha elaela, izy tsinona niresaka tamin-janany momba ilay R. fa tsy tamiko. Hanontaniako an'ilay namako dia teneniko an-dry?

maintikely a dit…

ikala: mais non. Aza misahirana @zany. avelao @zao fa tsy maninona :). Fa misy R fantatro fotsiny tao lasa aty.